Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
1104
Atacul de tip DDoS care a afectat vineri, 15 martie, site-urile a trei mari bănci din România a generat o serie de neplăceri pentru utilizatori. Banca Transilvania și Alpha Bank au reușit să remedieze problema mai rapid, în timp ce la BCR site-ul a rămas indisponibil pentru mai multe ore, iar aplicația George a fost temporar inaccesibilă pentru unii utilizatori.
Banca Transilvania și-a prezentat scuzele clienților pe o rețea de socializare și a furnizat un URL alternativ pentru accesarea site-ului. Funcționalitatea site-ului BCR a fost restabilită complet după prânz.
Atacul a fost clasificat drept un „atac DDoS”, conform unei surse bancare citate de Gazeta de Cluj.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică a emis mai multe recomandări pentru administratorii de rețele referitoare la acest tip de atac, prezentate pe site-ul instituției:
În cadrul unui atac Distributed Denial of Service (DDoS), actorii rău-intenționați folosesc mai multe dispozitive conectate la internet și deja compromise (botnet) pentru a ataca o anumită țintă. Prin utilizarea unui botnet, atacatorii obțin o „putere de atac” mai mare, iar sursa reală a atacului este dificil de identificat.
Atacul DDoS implică generarea unui val de cereri de conexiune la adresa site-ului, ceea ce duce la încetinirea semnificativă sau oprirea completă a activității site-ului țintă. În esență, un atac DDoS este similar cu un ambuteiaj neașteptat pe autostradă, care împiedică pe cei care fac naveta să ajungă la destinație.