Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Actualitatea Romaneasca
FOTO: BCR

Nu a fost introdusa o sursa

Iordache Marin

550

Impactul schimbărilor climatice asupra afacerilor românești: Peste 75% dintre antreprenori se confruntă cu provocări

Un studiu recent realizat de IRES pentru Academia de Sustenabilitate, cu sprijinul BCR, relevă că peste 75% dintre antreprenorii români consideră schimbările climatice ca având un impact negativ semnificativ asupra mediului de afaceri din România. Studiul, intitulat „Comportamente şi Atitudini privind Sustenabilitatea în rândul IMM-urilor din România”, subliniază că, în ciuda recunoașterii importanței sustenabilității, antreprenorii se confruntă cu multiple provocări în implementarea măsurilor ecologice.

Majoritatea antreprenorilor, aproximativ 60%, văd energia regenerabilă ca fiind esențială pentru succesul viitor al companiilor lor. În plus, jumătate dintre ei consideră că practicile sustenabile și gestionarea deșeurilor sunt esențiale pentru viitorul afacerilor lor. Sustenabilitatea este asociată cu dezvoltarea durabilă, satisfacția angajaților și clienților, costuri de finanțare reduse și o amprentă de carbon mai mică.

Printre măsurile de sustenabilitate cele mai frecvent implementate se numără emiterea facturilor electronice, colectarea selectivă a deșeurilor și iluminatul eficient. Totuși, doar 10% dintre antreprenori utilizează automobile electrice sau alternative de transport mai ecologice. Principalele obstacole în adoptarea strategiilor de sustenabilitate includ costurile, lipsa timpului și a cunoștințelor necesare. Deși mulți antreprenori doresc să implementeze strategii ecologice, doar 17% colectează date pentru rapoarte de sustenabilitate, axându-se pe consumul de energie, deșeuri, impact social și amprenta de carbon.

Peste 70% dintre antreprenori nu au stabilit obiective de sustenabilitate specifice. Dintre cei care au, majoritatea se concentrează pe colectarea selectivă a deșeurilor și eficiența energetică. De asemenea, 68% dintre antreprenori nu sunt bine informați despre reglementările UE în domeniu, deși 82% sunt dispuși să învețe mai multe, preferând cursurile online.

În ceea ce privește resursele dedicate sustenabilității, doar 3% dintre IMM-uri au un angajat dedicat exclusiv acestui domeniu. Deciziile privind sustenabilitatea sunt, în general, luate de proprietari sau echipe de conducere. În contextul oportunităților de finanțări verzi, 7% dintre antreprenori au apelat la fonduri nerambursabile, în principal pentru instalarea panourilor fotovoltaice.

Academia de Sustenabilitate, un proiect inițiat de Social Innovation Solutions în colaborare cu Fundația Coca Cola, BCR și Auchan, vizează sprijinirea antreprenorilor în implementarea strategiilor de sustenabilitate. Proiectul face parte din programul Sustainable Futures și oferă educație și resurse pentru IMM-uri și ONG-uri, promovând dezvoltarea durabilă în Europa Centrală și de Est.

Studiul „Comportamente şi Atitudini privind Sustenabilitatea în rândul IMM-urilor din România” a fost realizat de IRES în perioada 12 aprilie - 6 mai 2024, pe un eșantion de 303 respondenți, cu o marjă de eroare de +/- 5,6%.

Actualitatea Romaneasca

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025