Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Iordache Marin
572
Lufthansa a anunțat marți că va adăuga o taxă de mediu de până la 72 de euro la tarifele sale de călătorie, în efortul de a acoperi costurile asociate noilor reglementări ale Uniunii Europene privind reducerea emisiilor. Această măsură vine într-un moment în care industria aviației încearcă să se conformeze cerințelor de utilizare a combustibililor durabili, care sunt semnificativ mai scumpi decât cei convenționali.
Prețurile biletelor au crescut deja considerabil în perioada post-pandemică, iar noile taxe ar putea descuraja suplimentar călătorii. Tarifele vor crește între 1 și 72 de euro, în funcție de tipul de bilet, pentru toate zborurile cu plecare din țările Uniunii Europene, Marea Britanie, Norvegia și Elveția, cu unele creșteri aplicabile din 26 iunie pentru plecările începând cu 1 ianuarie 2025.
Taxa de mediu este destinată să acopere o parte din costurile suplimentare generate de cerințele de mediu, cum ar fi utilizarea combustibilului durabil pentru aviație (SAF). Aviația, responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile globale, este unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, datorită dificultății de a înlocui combustibilul pentru zboruri cu alte surse de energie.
Reglementările europene impun furnizorilor de combustibil să asigure că 2% din combustibilul din aeroporturile UE este SAF până în 2025, cu o creștere la 6% în 2030 și 70% în 2050. Măsurile sunt așteptate să crească semnificativ costurile pentru sectorul aviației. Analiștii estimează că alte companii aeriene vor urma exemplul Lufthansa, transferând costurile crescute ale reglementărilor de mediu asupra pasagerilor.
Air France-KLM a impus o taxă similară în 2022 și consideră acum măsuri suplimentare, iar easyJet și Wizz Air au declarat că nu intenționează să introducă taxe suplimentare. În Statele Unite, companiile United Airlines și Southwest nu au o suprataxă de mediu.
CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a avertizat anul trecut că obiectivele UE vor fi greu de atins fără creșteri de costuri, sugerând că acestea vor fi transferate clienților. Creșterea prețului biletelor va acoperi o parte din aceste costuri pentru 2025 și se va aplica tuturor companiilor aeriene din grupul Lufthansa, cu excepția biletelor Eurowings vândute direct de companie.
Tarifele pentru zborurile pe distanță scurtă și medie vor crește cu până la cinci euro în clasa economică și șapte euro în clasa business. Pentru zborurile pe distanțe lungi, costurile vor crește între 18 și 36 de euro pentru tarifele business și până la 72 de euro pentru tarifele de primă clasă din 2025.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa a subliniat că această măsură nu este legată de costurile ridicate ale forței de muncă după grevele din acest an și a adăugat că nu sunt de așteptat creșteri suplimentare ale costurilor în viitorul apropiat.