Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
993
Qantas Airways a fost de acord să plătească 120 de milioane de dolari australieni (79 de milioane de dolari) sub formă de compensații și amendă pentru vânzarea de bilete pentru mii de zboruri anulate, conform unui anunț făcut luni de compania aeriană și de organismul de supraveghere a consumatorilor din Australia, relatează AP.
Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori a intentat un proces companiei aeriene cu sediul la Sydney la Curtea Federală anul trecut. Qantas a fost acuzată de conduita falsă sau înșelătoare prin vânzarea de bilete pentru mai mult de 8.000 de zboruri între mai 2021 și iulie 2022, care fuseseră deja anulate.
Qantas a convenit să rezolve procesul plătind o amendă de 100 de milioane de dolari australieni (66 de milioane de dolari) către guvernul australian și o sumă estimată de 20 de milioane de dolari australieni (13 milioane de dolari) către cei peste 86.000 de clienți afectați.
"Ziua de astăzi reprezintă un alt pas important înainte, pe măsură ce lucrăm la restabilirea încrederii în transportatorul național", a declarat Vanessa Hudson, directorul executiv al Qantas, într-un comunicat.
"Când zborurile au fost reluate după închiderea COVID, recunoaștem că Qantas a dezamăgit clienții și nu a respectat propriile standarde. Știm că mulți dintre clienții noștri au fost afectați de eșecul nostru de a furniza notificări de anulare în timp util și ne pare sincer rău", a adăugat Hudson, care a preluat conducerea companiei aeriene în noiembrie anul trecut, înlocuindu-l pe Alan Joyce. Un judecător de la Curtea Federală nu a aprobat încă înțelegerea.
Qantas a raportat un profit de 1,74 miliarde de dolari australieni (1,13 miliarde de dolari) după taxe pentru ultimul an.